Ξεκινούν με… εκπτώσεις οι εκπτώσεις


 

Σε σκληρά παζάρια για πιο καλές τιμές έχουν επιδοθεί αγοραστές και καταστηματάρχες τέσσερις ημέρες πριν από την επίσημη έναρξή τους. Σε προσφορές έως και 50% προχωρούν πολλές επιχειρήσεις. Εως και 70% θα πέσουν οι τιμές

 Αναβιώνει το παζάρι η οικονομική ύφεση και τέσσερις μέρες πριν από την επίσημη έναρξη των θερινών εκπτώσεων οι καταναλωτές, μπαίνοντας στα καταστήματα ειδών ένδυσης, υπόδησης και σπιτιού, διαπραγματεύονται σκληρά καλύτερες τιμές.

Οι έμποροι από την πλευρά τους, έχοντας ανάγκη το ρευστό και την τόνωση του τζίρου τους, προκειμένου να επιβιώσουν δέχονται την… πρόκληση των πελατών τους και αρχίζουν να “παζαρεύουν” τις τιμές των προϊόντων τους.

Την ίδια στιγμή οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου τρέφουν ελπίδες για ενίσχυση των πωλήσεών τους κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, οι οποίες ξεκινούν επίσημα στις 15 Ιουλίου και θα κρατήσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου.

Ηδη οι μεγάλες αλυσίδες έχουν αρχίσει τις προεκπτώσεις και τις προσφορές με μειώσεις των τιμών κατά 50%. Στη… μάχη της προσέλκυσης “καταναλωτών” έχουν ρίξει και τις προ-κρατήσεις.

Επιχειρήσεις και πολυκαταστήματα στέλνουν σωρηδόν SMS στα κινητά και… βομβαρδίζουν με επιστολές τους πελάτες τους, προκειμένου να προσέλθουν στα καταστήματά τους και να κάνουν από τώρα κράτηση των ρούχων και των υποδημάτων που θέλουν, ώστε τη σεζόν των εκπτώσεων να τα αγοράσουν ακόμη και μισοτιμής.

Σύμφωνα με επιχειρηματίες, από τις 15 Ιουλίου μέχρι και τις 31 Αυγούστου, μέρες των θερινών εκπτώσεων, οι τιμές θα πέσουν μέχρι και 70%. Ποσοστά τα οποία θα εμφανιστούν από την πρώτη μέρα.

Είδη σπιτιού κι έπιπλα αναμένεται να πωλούνται φθηνότερα ακόμη και 50%.

Δυναμικές θα είναι και οι μειώσεις των τιμών σε ηλεκτρονικές συσκευές, ηλεκτρικά κ.λπ.

Συμβουλές προς τους καταναλωτές για την περίοδο των εκπτώσεων δίνει η ΕΣΕΕ:

  • Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση, είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που αυτά τα προϊόντα εκτίθενται. Η αναγραφή ποσοστού δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης να αναγράψει ποσοστό. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
  • Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σεζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές. Σε περίπτωση που πωλούνται ελαττωματικά προϊόντα, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν με ανάλογη σήμανση τον καταναλωτή, ότι πρόκειται για τέτοιο προϊόν και μόνο σε αυτή την περίπτωση υπάρχει δικαίωμα άρνησης αλλαγής αυτού του είδους. Αλλαγές και επιστροφές προϊόντων γίνονται όπως συνήθως, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και ανάλογα με την πολιτική που ακολουθεί η κάθε επιχείρηση. Σε περίπτωση άρνησης αλλαγών κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει ειδική σήμανση σε εμφανές σημείο του καταστήματος, που να ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό.
  • Οι καταναλωτές, πριν από τις εκπτώσεις, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς στις βιτρίνες για έλεγχο τιμών, ώστε να διασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή τιμή που προκύπτει μετά την έκπτωση και να ξεχωρίσουν τα καταστήματα που θα πρέπει να εμπιστευτούν.

Συνιστούμε στους καταναλωτές να μην παρασύρονται από ευφάνταστες δελεαστικές διαφημίσεις και να μην ενδίδουν στη μάχη τον μεγάλων ποσοστών εκπτώσεων από εταιρείες που “προσφέρουν” μεγάλες εκπτώσεις όλο τον χρόνο.

Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις βρίσκουμε “φουσκωμένες” τιμές, όπως και απόκρυψη ελαττωματικών και β’ διαλογής προϊόντων.

Προηγούμενο άρθρο H κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά "Φωνάζει ο κλέφτης" στα Τρίκαλα
Επόμενο άρθρο Διάκριση για τον Βράκα του ΣΒΑΤ στην πάλη