Την άμεση επανεκίνηση των εργασιών του Ε65 ζήτησε ο Γιώργος Κυρίτσης


Την άμεση επανεκίνηση των εργασιών για την κατασκευή του Ε65 ζήτησε ο βουλευτής Τρικάλων της Δημοκρατικής Αριστεράς, κ. Γιώργος Κυρίτσης.

Με επίκαιρη ερώτησή του προς τον αρμόδιο υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Κωστή Χατζηδάκη, ο κ. Κυρίτσης αναφέρθηκε στο κεφαλαιώδους σημασίας έργο του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη συνέχισης των εργασιών, που εδώ και πολύ καιρό έχουν μείνει στάσιμες.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής Τρικάλων ζήτησε να ενημερωθεί για την πορεία των διαπραγματεύσεων του Ελληνικού Δημοσίου με τις τράπεζες μετά και τον ορισμό του ειδικού διαμεσολαβητή από τον υπουργό καθώς και για τις ενέργειες που έχουν γίνει για την αποδέσμευση κοινοτικών κονδυλίων, με στόχο την άμεση επανέναρξη των εργασιών κατασκευής.

Επίσης, ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό κ. Χατζηδάκη να δεσμευτεί ότι η κατασκευή του Ε65 αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, ενώ ζήτησε ενημέρωση για το εάν πρόκειται να τηρηθεί ο αρχικός σχεδιασμός, δηλαδή να ενωθεί ο Ε65 με την Εγνατία Οδό, πράγμα που θα σήμαινε την ένωση των περιφερειών Θεσσαλίας με την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία.

Η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης για τη συνέχιση των εργασιών του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 έχει προγραμματιστεί για τη Δευτέρα 27 Αυγούστου.

Αναλυτικά, η επίκαιρη ερώτηση έχει ως εξής:

 

Προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: Συνέχιση των εργασιών κατασκευής του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65.

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65 είναι ένα αναπτυξιακό έργο ζωτικής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, με σημαντικά οφέλη και για άλλες περιοχές.

Η κατασκευή των 175 χιλιομέτρων του αυτοκινητοδρόμου στην Κεντρική Ελλάδα θα επιτρέψει τη σύνδεση του ΠΑΘΕ (Οδικού Άξονα Πατρών-Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων) με την Εγνατία οδό, ενώνοντας τη Νότια Ελλάδα με τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο. Παράλληλα, θα καταστήσει ευκολότερη την πρόσβαση προς τις γειτονικές χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ θα προκύψουν σημαντικότητα οφέλη μακροπρόθεσμα μέσω των επενδύσεων, του εμπορίου, της αγροτικής παραγωγής, αλλά και του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας.

Επειδή, σε εποχή ύφεσης για την ελληνική οικονομία η επανεκκίνηση των εργασιών για την κατασκευή του Ε65 θα προσφέρει εργασία σε πολλούς εργαζόμενους του τεχνικού κλάδου. Επειδή, οι τοπικές επιχειρήσεις έχουν υποστεί σοβαρές ζημίες δεδομένου ότι πολλές είχαν υπεργολαβικά συμβόλαια. Επειδή, τα ημιτελή κομμάτια του Ε65 δυσκολεύουν την καθημερινή κίνηση στους άξονές της. Επειδή, οι τράπεζες έχουν σταματήσει την δανειοδότηση  προς τις κατασκευαστικές εταιρείες, κάτι που οδήγησε στο «πάγωμα» των εργασιών. Και επειδή πρόσφατα δημοσιεύματα θέλουν την κατασκευάστρια εταιρεία να ζητά αλλαγές στο σχέδιο του Ε65 και περικοπή τμημάτων που έχουν εμπλακεί σε δικαστικές διαμάχες ή σε προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως το κομμάτι από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό.

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

  1. Ποιά είναι η εξέλιξη των διαγματεύσεων του Ελληνικού Δημοσίου με τις τράπεζες, ειδικά μετά και τον ορισμό του διαπραγματευτή για την επίλυση του ζητήματος;
  2. Ο Ε65 ανήκει στις προτεραιότητες των έργων που άμεσα θα ξεκινήσει η χρηματοδότηση και υλοποίησή τους;
  3. Ποιες ενέργειες έχουν γίνει, ούτως ώστε να αποδεσμευτούν κοινοτικά κονδύλια που θα επιτρέψουν το δανεισμό των παραχωρησιούχων, με στόχο την άμεση επανέναρξη των εργασιών;
  4. Ο αυτοκινητόδρομος θα συνδεθεί με την Εγνατία Οδό, όπως είχε προγραμματιστεί, ή οι εργασίες θα σταματήσουν στην Καλαμπάκα, αφήνοντας ημιτελή τη σύνδεση της Θεσσαλίας, της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας;

 

Προηγούμενο άρθρο ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΓΚΟΛΕΣ
Επόμενο άρθρο Γιορτή κρεμμυδιού στο Παλαιομονάστηρο