ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ


Ειδικά για τις χώρες των Βαλκανίων και προκειμένου να είναι εφικτή μια μεγαλύτερου μεγέθους προβολή σε όσο το δυνατό περισσότερες αγορές
προτείνεται η δημιουργία stands Το brand «Θεσσαλία» καθώς είναι περιορισμένης αναγνωρισιμότητας στις διεθνείς αγορές θα πρέπει να προωθηθεί σε πρώτο επίπεδο μέσα από τα δυνατά και γνωστά brand names όπως του Ολύμπου, των Μετεώρων, του Πηλίου και της Σκιάθου.

Σε δεύτερο επίπεδο, θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι αναδυόμενοι τουριστικοί πόλοι της περιοχής όπως η Λίμνη Πλαστήρα, ο Βόλος, τα παράλια του Νομού Λάρισας, η Κοιλάδα των Τεμπών, το Περτούλι, η Ελάτη κ.α. Πρόκειται για στοιχεία του έργου «Εκπόνηση Σχεδίου Μάρκετινγκ για την Τουριστική Προβολή Περιφέρειας Θεσσαλίας» υλοποιείται με πρωταρχικό σκοπό τον καθορισμό μίας σύγχρονης και ενιαίας στρατηγικής για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Θεσσαλικές γιορτές Μεταξύ των προτάσεων που περιλαμβάνει το έργο, προτείνεται να γίνει από μία διήμερη Θεσσαλική γιορτή με ένα πρωτότυπο όνομα στις τρεις πρωτεύουσες – στόχους (Λονδίνο, Βερολίνο, Μόσχα).

Στις γιορτές αυτές θα γίνει μια απεικόνιση, ίσως ακόμα και προσομοίωση της περιοχής (π.χ. ο Όλυμπος, τα Μετέωρα με έναν επιβλητικό βράχο, το Πήλιο με την χαρακτηριστική αρχιτεκτονική και τις παραλίες, ένα τραπέζι με νοστιμιές σ’ ένα μπαλκόνι που βλέπει τη λίμνη Πλαστήρα, τα νησιά των Σποράδων με αντίστοιχα συμβολικά στοιχεία).

Ταυτόχρονα θα γίνει πλήθος εκδηλώσεων με σκοπό να μαθευτεί η περιοχή της Θεσσαλίας (πάλι μέσω των γνωστών προορισμών) και να κερδίσει τις εντυπώσεις μέσα από την ιστορία, τις γεύσεις, τα προϊόντα, τον πολιτισμό της.

Στις γιορτές θα πρέπει να υπάρχει πλούσιο και ποικίλο πρόγραμμα εκδηλώσεων, δείγματα προϊόντων και φαγητών της περιοχής, μουσικοχορευτικά συγκροτήματα. Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων θα μπορούσε να γίνει και ένα σεμινάριο ανοιχτό προς το κοινό με θέμα «μύθοι και θρύλοι κάτω από τον Όλυμπο» ως «κράχτη» που θα τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού να μάθουν περισσότερα για τη Θεσσαλία (ή κάτι ανάλογο).

Το σκηνικό των Θεσσαλικών γιορτών μπορεί να είναι το ίδιο για τις τρεις πρωτεύουσες. Επιπλέον μπορούν να προβάλλονται τα ίδια διαφημιστικά σποτ. Οι γιορτές θα είναι ανοιχτές στο κοινό ενώ θα υπάρχει λίστα προσκεκλημένων με όλα τα σημαίνοντα πρόσωπα και τους opinion leaders της κάθε αγοράς-στόχου.

Το κοινό που θα παραβρεθεί ή θα ακούσει για τις γιορτές αυτές θα πρέπει να εξοικειωθεί σταδιακά με το brand «ομπρέλα» Thessalia μέσω των ήδη περισσότερο γνωστών brands (Σκιάθος, Μετέωρα) και να του «κινηθεί η περιέργεια» για να μάθει περισσότερα ή ακόμα και να την επισκεφτεί. Οι γιορτές θα πρέπει να προβάλουν την νέα τουριστική ιστοσελίδα, να προσκαλούν το κοινό να γραφτεί στο newsletter και να προσφέρουν κάποιο ιδιαίτερο αναμνηστικό στους καλεσμένους.

Βαλκάνια
Ειδικά για τις χώρες των Βαλκανίων και προκειμένου να είναι εφικτή μια μεγαλύτερου μεγέθους προβολή σε όσο το δυνατό περισσότερες αγορές προτείνεται η δημιουργία stands σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό ή άλλα κεντρικά σημεία (π.χ. πλατείες) σε προορισμούς όπως ενδεικτικά αναφέρονται η Σόφια, το Βελιγράδι, η Πράγα και το Βουκουρέστι. Σε αυτά τα σημεία θα γίνεται επίδειξη της ιστοσελίδας, θα διανέμεται υλικό, ενώ σε συνεργασία με ιδιώτες θα μπορούν να διοργανώνονται διάφορα events που θα προσελκύουν το ενδιαφέρον του κοινού (π.χ. να γίνονται συνέργιες με παραγωγούς τοπικών προϊόντων ώστε να διανέμονται δωρεάν δείγματα στο stand ή να γίνονται διαγωνισμοί όπου οι συμμετέχοντες θα κερδίζουν δωρεάν διαμονή σε κάποιο ξενοδοχείο κ.α.). Το stand θα στελεχώνεται από δύο άτομα κατ’ ελάχιστον, ενώ προτείνεται η ενέργεια αυτή να διαρκεί δύο ημέρες (Σάββατο – Κυριακή) και να πραγματοποιείται μία φορά τον χρόνο πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου.

Προηγούμενο άρθρο Ξεπέρασε κάθε προσδοκία η συμμετοχή των εθελοντών στον «Μύλο των Ξωτικών»
Επόμενο άρθρο Ο «Δον Καμίλο» στα Τρίκαλα