Ειδήσεις

«Ο θε-ΤΑΛΩΣ συναντά τα e-trikala», η συνεργασία Δ. Τρικκαίων – Διευθύνσεων Εκπαίδευσης


Την πρωτοβουλία «Ο θε-ΤΑΛΩΣ συναντά τα e-trikala» των Α/θμιας και Β/θμιας Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Τρικάλων στηρίζει ενεργά ο Δήμος Τρικκαίων και οι τρεις φορείς προχωρούν από κοινού στην υλοποίηση μιας καινοτόμας δράσης.
Πρόκειται για τη σύζευξη ανθρωπιστικών και θετικών επιστημών με την εκπαιδευτική ρομποτική, τις εφαρμογές STEAM, τα εικαστικά, τη μουσική, την αστρονομία, τις θετικές επιστήμες, και τις τέχνες. Σύζευξη που θα παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό των Τρικάλων και στους/στις επισκέπτες/τριες, συνενώνοντας τη γνώση, την καινοτομία, την εκπαίδευση, τις τεχνολογίες, σε μια τελική εκδήλωση.
Όπως το παρουσίασε στον Δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου την Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2022, ο  κ. Αλέξανδρος Καπανιάρης, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, είναι μια «γιορτή δημιουργίας και ψηφιακών δεξιοτήτων για μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (…) καθώς η δράση θέλει να δώσει ένα βήμα σε όλους τους/τις μαθητές/τριες της περιφερειακής ενότητας Τρικάλων, να εκφραστούν, να διασκεδάσουν, να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους
Ο κ. Παπαστεργίου, υποδεχόμενος τον κ. Καπανιάρη και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων κ. Χρήστο Τρικάλη, έδωσε έμφαση στο βασικό στοιχείο: την εκπαίδευση και την προώθησή της, προκειμένου να καλυφθεί το κενό ανάμεσα στη σχολική γνώση και τη διάχυσή της στην κοινωνία.
Εξάλλου η δράση, υιοθετώντας τον συγκεκριμένο τίτλο, «θέλει να απελευθερώσει όλες εκείνες τις δημιουργικές δυνάμεις των μαθητών/τριών που συνδέονται με την φαντασία, τη δημιουργικότητα, τον πειραματισμό, το παιχνίδι, τις κατασκευές, την έξυπνη τεχνολογία (IoT), την εκπαιδευτική ρομποτική, τις κατασκευές STEAM, τη μουσική, το χορό, τα εικαστικά και άλλες δράσεις που προσδιορίζουν ένα άλλο σχολείο πραγματικά ανοικτό στην κοινωνία και κυρίως όπως το ονειρεύονται οι μαθητές/τριες», σύμφωνα με την αιτιολόγηση του κ. Καπανιάρη.
Η συζήτηση στο Δημαρχείο Τρικκαίων αφορούσε σε εξέταση ειδικότερων στόχων και σε συζήτηση για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου επί μέρους δράσεων, που περιλαμβάνουν 4 κατηγορίες έκφρασης των μαθητών/τριών:
Κατηγορία 1: Ρομποτικές κατασκευές και STEAM
Κατηγορία 2: Ψηφιακές αφηγήσεις, ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, ψηφιακά  παιχνίδια, video art και εφαρμογές 3D printing με θέμα την έξυπνη
Κατηγορία 3: Παρουσιάσεις μουσικών πειραματισμών, Σύγχρονος πειραματισμός (Δραματοποίηση, παντομίμα, λόγος) και ομάδες σύγχρονου χορού
Κατηγορία 4: Εικαστικά με θέμα την έξυπνη πόλη.

Ο εξοπλισμός, οι ομάδες ανά σχολείο, τα ειδικά στοιχεία, οι χώροι υλοποίησης, τα χρονοδιαγράμματα και ειδικότερες λεπτομέρειες συζητήθηκαν σε πρώτη φάση με τη συμμετοχή και των, αντιδημάρχου Μιχάλη Λάππα, προέδρου της e-trikala ΑΕ Γιάννη Κωτούλα, του κ. Λεωνίδα Μποντίλα, υπεύθυνου Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών Σχολικών Μονάδων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, του κ. Κώστα Δημητρίου, προϊστάμενου του Τμήματος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών και των ειδικών συνεργατών του Δ. Τρικκαίων κ. Χάρη Καλλιάρα και Γ. Χρυσόμαλλου.
Σε επόμενο στάδιο, μετά την αναλυτική ενημέρωση των σχολικών μονάδων, θα ακολουθήσουν τα στάδια υλοποίησης της δράσης.

Από το γραφείο Τύπου του Δήμου Τρικκαίων

Προηγούμενο άρθρο «Ένα Παραμύθι από τα ξένα» στον Μύλο των Ξωτικών από το Κέντρο Κοινότητας του Δ. Τρικκαίων
Επόμενο άρθρο «Αγγελικάτη Σμύρνη»: Εγκαινιάζεται η πρώτη έκθεση στο Λαογραφικό Μουσείο Τρικάλων