Παρέμβαση Ν. Λέγκα για την τύχη του έργου και εργαζομένων Ε65.


 Τις σαφείς εγγυήσεις της Κυβέρνησης σχετικά με την τύχη του οδικού άξονα Ε65 αλλά και των εργαζομένων σε αυτόν ζητά με ερώτηση που κατέθεσε στην Βουλή ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Λέγκας.

 Ο πρώην Υφυπουργός επικαλείται την σοβαρότητα του θέματος αφού η πιθανή αποχώρηση της Ισπανικής εταιρίας Ferrovial Agroman S.A. η οποία έχει αναλάβει το 1/3 του κατασκευαστικού έργου, θα σηματοδότησει τεράστιες καθυστερήσεις στο έργο, αλλά και αβεβαιότητα για τη συνέχιση της εργασίας εκατοντάδων εργαζομένων.

Ο κ. Λέγκας ζητά να ενημερωθεί αν ευσταθούν  οι πληροφορίες που θέλουν το Ελληνικό Δημόσιο να μην έχει ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του (τμηματική καταβολή της χρηματοδοτούμενης σύμβασης του Δημοσίου), όπως επίσης αν αληθεύει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες εξετάζουν  αλλαγή της χάραξης του βορείου τμήματος, παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα υπήρξαν ρητές διαβεβαιώσεις που απέκλειαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Η ερώτηση του κ. Λέγκα έχει ως εξής:                                             

Η  έντονη φημολογία σχετικά με την αποχώρηση του ομίλου FERRΟVIAL AGROMAN S.A. από την κατασκευάστρια κοινοπραξία του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος έχει προκαλέσει τεράστια αναστάτωση τόσο για την τύχη του μεγάλου αυτού έργου όσο και των εργαζομένων σ’ αυτό.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες  ο εν λόγω όμιλος εξαιτίας της μη καταβολής των χρηματοδοτικών υποχρεώσεων του Δημοσίου προχωρά σε κλείσιμο των εργοταξίων και σε απολύσεις εργαζομένων.

Είναι σαφές ότι μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει καθοριστικά την πορεία του έργου. Ανεξάρτητα από τις ενδεχόμενες σκοπιμότητες, τις επιχειρηματικές κινήσεις και τις απαιτήσεις-διεκδικήσεις των εταιριών που συμμετέχουν στην κατασκευή δεν μπορεί να παραβλεφθεί ότι ο εν λόγω όμιλος έχει αναλάβει το 1/3 του συνολικού έργου της κατασκευής.

Υπ’ αυτή την έννοια η πιθανή αποχώρηση του δεν μπορεί να λογίζεται ως «μια εσωτερική υπόθεση των κατασκευαστικών εταιριών» καθ’ όσον θα σηματοδοτήσει σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, αλλά και αβεβαιότητα για την τύχη εκατοντάδων εργαζομένων.

Επειδή ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με τεράστια στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας.

Επειδή ο εν λόγω άξονας δημιουργεί ένα νέο δυναμικό, αναπτυξιακό τοπίο για την Δυτική Θεσσαλία καθ’ όσον συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα, αλλά και τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία.

Επειδή πρόκειται για ένα άξονα που αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ).

Επειδή στην έντονη φημολογία που επικρατεί δεν υπάρχει επίσημη απάντηση παρά μόνο μεταφερόμενες αντιφατικές απόψεις από την επίβλεψη, το κατασκευαστή, το παραχωρησιούχο και τις λοιπές υπηρεσίες που εμπλέκονται στο έργο ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Αν υπάρχει εμπλοκή στην κατασκευή του έργου Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) και πού οφείλεται.
  2. Αν επισήμως έχει εκδηλωθεί πρόθεση της κατασκευάστριας εταιρίας να αποχωρήσει από το έργο και για ποιο λόγο. Να κατατεθεί σ’ αυτήν την περίπτωση η σχετική αλληλογραφία.
  3. Αν αληθεύει ότι το πρόβλημα οφείλεται στο γεγονός ότι μέχρι σήμερα το Δημόσιο δεν έχει εκπληρώσει τις συμβατικές υποχρεώσεις του προς το παραχωρησιούχο και κατ’ επέκταση στην κατασκευάστρια εταιρεία.
  4.  Στην περίπτωση αποχώρησης της κατασκευάστριας εταιρείας FERROVIAL AGROMAN S.A. τι θα γίνει με την τύχη των εργαζομένων στην κατασκευαστική εταιρία. Θα εξασφαλιστεί η συνέχιση της απασχόλησης τους στο έργο;
  5. Αν αληθεύουν οι πληροφορίες που θέλουν τις αρμόδιες υπηρεσίες να εξετάζουν την αλλαγή της χάραξης στο βόρειο τμήμα του άξονα (τμήμα Γρεβενών) παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα υπήρξαν ρητές διαβεβαιώσεις που απέκλειαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Προηγούμενο άρθρο Κάλεσμα στη Γιορτή της Πέστροφας στο Νερόμυλο
Επόμενο άρθρο Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις στο Δήμο Πύλης