Ειδήσεις

Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης – 2η Εβδομάδα Δράσεων


Οι δράσεις της βιβλιοθήκης Τρικάλων για τα παιδιά είναι σε πλήρη εξέλιξη, με την αθρόα συμμετοχή των παιδιών – εξερευνητών να αποδεικνύει τη θέρμη με την οποία αγκαλιάστηκε η φετινή Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας, που πραγματοποιείται για 5η συνεχόμενη χρονιά στην πόλη μας, σε συνεργασία για πρώτη φορά φέτος αποκλειστικά με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

27/06/2016 Αποστολή: Η εικόνα ενός ελέφαντα. Με αφορμή την ανάγνωση ενός βιβλίου. Με την αφηγήτρια παραμυθιού Μαρία Κατσανούλη.

Η Μαρία Κατσανούλη, αφηγήθηκε στους εξερευνητές μας το βιβλίο του Ε. Τριβιζά «Το Παραπονεμένο Ελεφαντάκι». Ένα ελεφαντάκι ζαβολιάρικο που έζησε πολλές περιπέτειες μέχρι να βρει την ευτυχία του. Με αφορμή την ιστορία, τα παιδιά απαρίθμησαν ευφάνταστες ζαβολιές που θα μπορούσε το ελεφαντάκι να έχει κάνει και κάποιες από αυτές σχολιάστηκαν για τις επιπτώσεις τους.Η αποστολή ολοκληρώθηκε φτιάχνοντας, με τη βοήθεια της αφηγήτριας και με την τεχνική origami, ένα ελέφαντα τον οποίο και πήραν μαζί τους τα παιδιά φεύγοντας.

28/06/2016 Αποστολή: Κάτι μέσα από το οποίο βλέπεις. Εργαστήριο Αστυνομικών ιστοριών. Με τον θεατρολόγο Αρτέμη Αρκουμάνη.

Ο Αρτέμης Αρκουμάνης σε ρόλο ντετέκτιβ αφηγήθηκε την εξαφάνιση της Ντόροθυ Σνοτ  του Πέτρου Χατζόπουλου. Όλα τα παιδιά ήταν ύποπτα για αυτήν την εξαφάνιση! Γι’ αυτό ένα ένα υιοθετούσαν ένα ρόλο, σηκώνονταν και κάθονταν στην ανακριτική καρέκλα, δέχονταν ερωτήσεις σε πρώτο πρόσωπο για γεγονότα, καταστάσεις ή συναισθήματα. Έτσι συγκεντρώνονταν νέα στοιχεία, η υπόθεση ξεκαθάριζε σιγά σιγά ώσπου λύθηκε επιτέλους το μυστήριο. Ακολούθησε το παιχνίδι του ντετέκτιβ. Ο ντετέκτιβ σε κάθε ομάδα έπρεπε να ανακαλύψει ποιος είναι ο αρχηγός που κάνει μια κίνηση και η υπόλοιπη ομάδα τον αντιγράφει.

29/06/2016 Αποστολή: Μια καρτ ποστάλ.Παιχνίδια μνήμης. Εξάσκηση των παιδιών στην παρατηρητικότητα. Με την εκπαιδευτικό – συγγραφέα Ελένη Αλεξίου.

Τα παιδιά, αφού γνώρισαν την ιστορία της carte-postale μέσω της παρουσίασης της εκπαιδευτικού- συγγραφέως κ. Αλεξίου, παρατήρησαν τις διαφορές της πόλης σήμερα με άλλοτε και κλήθηκαν να κατασκευάσουν τη δική τους. Αφού τους μοιράστηκαν φωτοτυπίες από γνωστά κτίρια των Τρικάλων, τις ζωγράφισαν προσθέτοντας με τα χρώματα κάτι από τη δική τους προσωπικότητα. Επίσης, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ζωγραφίσουν μια carte-postale με το δικό τους ταλέντο σε χαρτί του μέτρου κτίρια των Τρικάλων. Επέλεξαν να αποτυπώσουν στο χαρτί το Φρούριο, το τζαμί και την κεντρική γέφυρα.

 

 

30/06/2016Αποστολή: Ένα κομμάτι σύρμα. ‘Ένα εργαστήριο…Εικαστικών. Τα παιδιά γνωρίζουν το έργο του εικαστικού  Alexander Calder. Με την εικαστικό Δέσποινα Ράμπια.

Η εικαστικός Δέσποινα Ράμπια σκιαγράφησε το πορτρέτο του Alexander Calder, ζωγράφου και γλύπτη, και εξήγησε την τεχνική του mobile! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις πολύχρωμες και κινητές κατασκευές του και ανυπομονώντας να δημιουργήσουν mobile με τον τρόπο του Calder, χρησιμοποίησαν σύρμα, κλωστή και αφρώδες χαρτί, κατασκευάζοντας τα δικά τους γλυπτά, πολύχρωμα, ιδιαίτερα, ξεχωριστά όπως και η προσωπικότητα του καθενός!

01/07/2016 Αποστολή: Μια φωτογραφία των παιδιών . Εργαστήριο φωτογραφίας. Με τον φωτογράφο Γιάννη Φλούλης και τη βιβλιοθηκονόμο Τζένη Ρώσσιου

Η σημερινή δράση ξεκίνησε με την αφήγηση από τις ιστορίες από το νησί των πυροτεχνημάτων του Ευγένιου Τριβιζά «Ο φωτογράφος Φύρδης Μίγδης» από την βιβλιοθηκονόμο Τζένη Ρώσσιου. Μετά τις περιπέτειες του ήρωα του Τριβιζά, ο φωτογράφος Γιάννης Φλούλης εισήγαγε τα παιδιά στον μαγικό κόσμο της φωτογραφίας, αναδεικνύοντας την περιπέτεια της φωτογραφίας στο πέρασμα των χρόνων. Μετά από μια ιστορική αναδρομή στην ιστορία της φωτογραφίας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν στην πράξη με τις φωτογραφικές μηχανές που είχαν στην κατοχή τους αλλά και με τη φωτογραφική μηχανή της βιβλιοθήκης. Ο φωτογράφος Γιάννης Φλούλης τους συμβούλευε καθ’ όλη τη διάρκεια των πειραματισμών τους, απαντώντας συγχρόνως στις απορίες που τους γεννιούνταν. Εν συνεχεία , τα παιδιά κλήθηκαν να σχολιάσουν το περιεχόμενο από κάποιες φωτογραφίες, το μήνυμα και τα συναισθήματα που τους προκαλούσαν. Για την ολοκλήρωση της μύησής τους στην τέχνη της φωτογραφίας, τα παιδιά άφησαν τον πατροπαράδοτο τρόπο που βγάζουμε φωτογραφίες, εντρυφώντας στη χρήση της selfie, «τραβώντας» αστείες φωτογραφίες και διασκεδάζοντας με το κοινωνικό φαινόμενο της εποχής μας!

 

Προηγούμενο άρθρο Κάλεσμα συνεργασίας στα πλαίσια της δράσης wheeling2help vol 2
Επόμενο άρθρο Πρόσληψη 18 ατόμων στο Δ. Οιχαλίας