Ειδήσεις

Διδακτικές επισκέψεις του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων


Μέσα στα πλαίσια της ενότητας «Ελληνικά μνημεία, τέχνη και πολιτισμός» του μαθήματος της Έκθεσης Γ’ Λυκείου, το τμήμα Γ3 του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων επισκέφθηκε το Κουρσούμ Τζαμί, το δίδυμο οθωμανικό λουτρό και τις παλιές φυλακές Τρικάλων (νυν Μουσείο Τσιτσάνη), την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2018.

Με την ξενάγηση από τους υπεύθυνους φύλαξης των μνημείων και τη μουσειολόγο Εύη Παπαϊωάννου, είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε το σημαντικό οθωμανικό μνημείο του τόπου μας, το επιβλητικό τέμενος του Οσμάν Σαχ, και να φανταστούμε τη ζωή των λουτρών και τη σημασία τους στην κοινωνική και θρησκευτική ζωή των ανθρώπων της εποχής εκείνης.

Οι μαθητές μας γνώρισαν έναν κόσμο διαφορετικό, και μπόρεσαν να δουν τα συμπληρωματικά στον ελληνικό πολιτισμό στοιχεία…

Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο Τσιτσάνη, πληροφορηθήκαμε την ιστορία του (ως πρώην φυλακών) και πραγματικά μείναμε εντυπωσιασμένοι από την εξαίρετη ανακατασκευή του σε χώρο τέχνης και πολιτισμού της πόλης μας. Γνωρίσαμε την ιστορία του Β. Τσιτσάνη και των άλλων μεγάλων Τρικαλινών δημιουργών στον χώρο της μουσικής και της στιχουργικής και ακούσαμε υπέροχα ρεμπέτικα τραγούδια που μας έφεραν τον απόηχο μιας άλλης εποχής.

Τέλος, ακολουθήσαμε το «Μονοπάτι των Αγγέλων», την ονειρική έκθεση ζωγραφικής που φιλοξενείται στον χώρο με έργα της ζωγράφου Αγγελικής Κούρκουλου, και ταξιδέψαμε σε κόσμους ουράνιους, υπερβατικούς, μέσα σε μια έκρηξη χρωμάτων και αρμονίας.

Ο απολογισμός ήταν ιδιαίτερα θετικός: με τη βιωματική αυτή γνώση που απέκτησαν οι μαθητές μας, συνειδητοποίησαν  πως το παρελθόν δεν είναι «νεκρό» αλλά μπορεί να μπει στη ζωή μας και να χρησιμοποιηθεί (μέσω της ανάδειξης και της χρήσης των μνημείων) με ιδιαίτερα δημιουργικό τρόπο.

Ερχόμενοι σε επαφή με τα μνημεία, με την ομορφιά που έχουν αυτά και με το περιβάλλον της πόλης στο οποίο βρίσκονται, καλλιεργούν τα αισθητικά τους κριτήρια… Μαθαίνουν να εκτιμούν την αξία τους, να απολαμβάνουν την παρουσία τους, να τα συνδέουν με τη ζωή του παρόντος αλλά και με τη δημιουργία του μέλλοντος….

Η βιωματική σχέση που αναπτύσσεται, τους βοηθά να κατανοήσουν και να αφομοιώσουν τον πολιτισμό μας στις διάφορες εκφάνσεις του.

Οι εμπειρίες που αποκομίσαμε και τα στοιχεία που μας εντυπώθηκαν από την περιήγηση και την ξενάγηση, μας άφησαν μια πλούσια αίσθηση, ξεφεύγοντας  από τη θεωρητική προσέγγιση του σχολικού συστήματος…

Οι συνοδοί καθηγητές: Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός /Διευθύντρια και Αγγελική Αναγνώστου, φιλόλογος-Ζωγράφος

καθώς και οι μαθητές, ευχαριστούν το προσωπικό του Μουσείου για

την πολύτιμη μορφωτική εμπειρία που γενναιόδωρα μας προσέφερε!

 

Αγγελική Αναγνώστου, Φιλόλογος του 5ου Γενικού

Λυκείου

Προηγούμενο άρθρο Στήθηκε το μπλόκο των Τρικαλινών αγροτών
Επόμενο άρθρο Η Οικολογική Θεσσαλία για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος