Ειδήσεις

Β. Τσιώνας : Η αλήθεια για την ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων


Με την ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου, στη χώρα μας συντελείται μια ιστορική αλλαγή εκσυγχρονισμού προς όφελος των πολιτών.  Η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι η διαδικασία σύμφωνα με την οποία δημιουργείται ένας οργανωμένος ηλεκτρονικός φάκελος για κάθε ακίνητο. Φυσικά και είναι αναγκαία η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου καθώς βάζει σε τάξη την περιουσία του πολίτη. Είναι αναγκαία για την ασφάλεια και τη διαφάνεια και υπάρχει σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία ο πολίτης θα γνωρίζει “τι έχει” πραγματικά και όχι “τι νομίζει ότι έχει’’ όπως γινόταν έως σήμερα. Συγκεκριμένα μέσα από την ηλεκτρονική ταυτότητα θα υπάρχει πλήρης καταγραφή των στοιχείων του ακινήτου, των σχεδίων αλλά και των προβλημάτων αυτού. Με τον τρόπο αυτό ο πολίτης προστατεύεται από προβλήματα πολεοδομικής νομιμότητας του ακινήτου που έχουν μεγάλη οικονομική επιβάρυνση, τα οποία παρουσιάζονται σχεδόν καθημερινά με την σημερινή διαδικασία των μεταβιβάσεων, και τα οποία ο πολίτης συχνά αγνοεί.

Παράλληλα είναι μια πολύπλοκη, χρονοβόρα και δύσκολη διαδικασία και έχει κάποιο κόστος. Ένα κόστος που αντιστοιχεί σε μια εύλογη αμοιβή για τις ορθά προσφερόμενες υπηρεσίες. Η παρεχόμενη υπηρεσία απαιτείται να είναι σοβαρή, υπεύθυνη και τεκμηριωμένη και όχι υπηρεσία των 50€ όπως κάποιοι παραπλανητικά και αυθαίρετα διαδίδουν χωρίς καμία αίσθηση της πραγματικότητας. Για να εκτιμήσουμε πόσο περίπου θα είναι αυτό το κόστος, θα πρέπει βέβαια πρώτα να δούμε λεπτομέρειες της εφαρμογής του μέτρου που ακόμα δεν μας έχουν γίνει γνωστές. Ο καθορισμός της αμοιβής θα είναι ελεύθερος χωρίς κανέναν περιορισμό και θα εξαρτάται από τον όγκο εργασίας κάθε υπόθεσης. Οπότε τα 50€ που ακούστηκαν είναι μια αυθαίρετη δήλωση που δεν έχει καμία ρεαλιστική βάση και μόνο αποπροσανατολιστικά για τον πολίτη μπορεί να λειτουργήσει.

Πραγματικά, τέτοιου είδους δηλώσεις αποκαλύπτουν την εκτός τόπου και χρόνου αντίληψη ορισμένων, που πιστεύουν πως τα περισσότερα σχέδια των κτιρίων σήμερα στην Ελλάδα είναι σε ηλεκτρονική μορφή και επομένως δεν απαιτείται ιδιαίτερη εργασία για τη σύνταξη του φακέλου ηλεκτρονικής ταυτότητας. Πραγματικά το να είσαι άσχετος με το επάγγελμα του μηχανικού μπορεί να δικαιολογήσει μια τέτοια δήλωση. Αλλά το είσαι αρμόδιος υπουργός και να στηρίζεις τα παραπάνω δείχνει είτε ότι συνειδητά προσπαθείς να εξαπατήσεις τον πολίτη, είτε δεν έχεις καμία επίγνωση της πραγματικότητας. Καλούμε λοιπόν όποιον πραγματικά ενδιαφέρεται να μάθει την αλήθεια να επισκεφθεί τις πολεοδομίες για να δει την πραγματική κατάσταση, ώστε να αντιληφθεί στην πράξη και όχι με την εύκολη “θεωρία των 50€”, τον όγκο δουλειάς που απαιτείται για τη σύνταξη φακέλου ηλεκτρονικής ταυτότητας, για την προστασία του πολίτη.

Ο πολίτης καλείται να επωμιστεί το εν λόγω κόστος μια μόνο φορά για να προστατέψει την περιουσία του. Τονίζουμε πως το κόστος της ηλεκτρονικής ταυτότητας καμία σχέση δεν έχει με αντιπαραγωγικά χαράτσια ή φόρους που έχουν επιβληθεί στα ακίνητα επιβαρύνοντας κάθε χρόνο υπέρμετρα το εισόδημά του. Η λύση για την ανακούφιση των πολιτών θα ήταν η κυβέρνηση να μειώσει αυτή την εξοντωτική φορολογία των ακινήτων που κάθε χρόνο εξουθενώνει τους πολίτες, δίνοντας παράλληλα ώθηση στην οικοδομική δραστηριότητα που αποτελεί ένα άμεσο αντίδοτο ανάπτυξης. Σε αυτή την κατεύθυνση απαιτείται όλοι να πιέσουμε, στηρίζοντας το συμφέρον των πολιτών μέσω της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου.

Κλείνοντας, δανείζομαι μια φράση από ένα συνάδελφο και καλό φίλο, η οποία εκφράζει την πλειοψηφία των μηχανικών “ να είναι βέβαιοι όλοι οι πολίτες ότι κανενός μηχανικού δεν είναι το όνειρο να κάνει τέτοιες εργασίες και κανείς δεν περιμένει να βιοποριστεί εκδίδοντας ηλεκτρονικές ταυτότητες κτιρίων, ή να νομιμοποιεί αυθαίρετα. Άλλη είναι η κύρια δουλειά μας, άλλα τα όνειρά μας, άλλη η διάθεση δημιουργίας που έχουμε μέσα μας. Αλλά για να δημιουργήσεις πρέπει να εργάζεσαι σε περιβάλλον που ευνοεί τη δημιουργία, που δεν την κυνηγά –και αυτό ακόμη το αναζητούμε…”

Δήλωση προέδρου ΤΕΕ/ΤΚΔΘ Βασ. Τσιώνα

 

 

Προηγούμενο άρθρο Γ. Κωτσός : Να αυξηθεί το ποσοστό των δημοσίων έργων στο πρόγραμμα LEADER
Επόμενο άρθρο Εξόρμηση του Συλλόγου Πεζοπορίας Τρικάλων στον Κόζιακα