Τα δικαιώματα του παιδιού σε αφιέρωμα του ΚΔΑΠ «ΦΡΟΥΡΙΟ» του Δήμου Τρικκαίων


Tags |

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που είναι στις 20 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε μια σειρά από δράσεις σε όλες τις ηλικιακές ομάδες παιδιών στο ΚΔΑΠ «Φρούριο» του Δήμου Τρικκαίων. Στόχος των δράσεων είναι να γνωρίσουν οι μαθητές μας τα δικαιώματά τους, τα οποία είναι θεμελιώδη για τη σωστή και ισορροπημένη ανάπτυξή τους. Η 20η Νοεμβρίου αποτελεί μια υπενθύμιση της δέσμευσης όλων μας να διασφαλίσουμε, ότι κάθε παιδί μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον ασφάλειας, αγάπης και σεβασμού.

Το αφιέρωμα οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του εκπαιδευτικού προσωπικού της δομής, και περιλάμβανε τις κάτωθι δράσεις:

  • Αρχικά, πραγματοποιήθηκε ανάγνωση και δραματοποίηση παραμυθιού με θέμα «τα παιδικά δικαιώματα». Στη συνέχεια, μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά γνώρισαν με βιωματικό τρόπο τη σημασία των δικαιωμάτων τους, ενώ στο τέλος κατασκεύασαν όλοι μαζί τον «δράκο που ήθελε να φάει τα δικαιώματα», μεταμορφώνοντάς τον σε φίλο και φύλακα των παιδιών. Γνώρισαν τα Δικαιώματα του Παιδιού μέσα από το παραμύθι «Ο Δικαιωματούλης και το Μαγικό Φίλτρο της Αγάπης». Μέσα από βιωματικές δράσεις, συζήτηση και παιχνίδι, κατανόησαν την αξία της αγάπης, της προστασίας και του σεβασμού. Ήταν μια ημέρα γεμάτη ευαισθητοποίηση, φαντασία και ενδυνάμωση των μικρών μας φίλων. (Θεατρολόγος: Μαρία Μπλούτσου)
  • Πραγματοποιήθηκε μια δραστηριότητα με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με τα δικαιώματα τους, μέσα από παιχνίδι, παραμύθι και ζωγραφική. Ακολούθησε κατασκευή ενός παζλ, που απεικόνιζε τα δικαιώματα των παιδιών, το οποίο και συνθέσανε. Μέσα από τη συμμετοχή τους στη δραστηριότητα τα παιδιά έμαθαν για τη Διεθνή σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού, καθώς και τις κατηγορίες δικαιωμάτων που υπάρχουν. (Νηπιαγωγός: Ζωή Μπράκη)
  • Επιπλέον, μια ομάδα παιδιών μέσα από το παιχνίδι, την κίνηση και την άθληση είχε την ευκαιρία να αναπτύξει ικανότητες, και να εξασκήσει την φαντασία του, καθώς η κίνηση συμβάλλει καταλυτικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών, σε κοινωνικό επίπεδο, αλλά και στη βελτίωση της υγείας και της ευημερίας τους. Παράλληλα, τα παιδιά είχαν επίσης την ευκαιρία να βιώσουν τις κύριες αρχές των δικαιωμάτων, όπως: ο σεβασμός, η αξιοπρέπεια, η δικαιοσύνη και η συνεργασία. (Γυμνάστρια: Ντίνα Οικονομίδου).
  • Τα ξενόγλωσσα τμήματα του ΚΔΑΠ ΦΡΟΥΡΙΟ απόλαυσαν το UNICEF activity book που δημιουργήθηκε από τον διεθνή οργανισμό για να ψυχαγωγήσει και να εκπαιδεύσει τα παιδιά σχετικά με τα δικαιώματα τους! Ως ένα ευχάριστο διαδραστικό εργαλείο με ειδικά επιλεγμένες αγγλικές δραστηριότητες από την UNICEF γεμάτες χρώματα και έξυπνα κουίζ οδήγησε τα παιδιά σε μια δημιουργική εμπειρία γνώσης των δικαιωμάτων τους. (Καθηγήτρια Αγγλικών: Ειρήνη Δημουλά)
  • Στα τμήματα της Πληροφορικής τα παιδιά έφτιαξαν ένα ψηφιακό κολάζ με εικόνες από τα δικαιώματα του παιδιού χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων, προκειμένου να ταυτίσουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιχνίδι και διασκέδαση. Να μάθουν να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο, χρησιμοποιώντας λογισμικά σχεδίασης και επεξεργασίας, αναπαραγωγής, καταγραφής εικόνας, αλλά και να δημιουργήσουν δικές τους συνθέσεις με τα λογισμικά έκφρασης και δημιουργίας. (Καθηγήτρια Πληροφορικής και Ρομποτικής: Χριστίνα Μητσιάδη).
  • Επιπρόσθετα, υλοποιήθηκε η δράση «Το Δέντρο των Δικαιωμάτων», με στόχο τα παιδιά να γνωρίσουν τα θεμελιώδη δικαιώματά τους μέσα από δημιουργικές και συμμετοχικές δραστηριότητες. Η δράση προώθησε τον σεβασμό, τη συνεργασία και την ενσυναίσθηση στην παιδική ομάδα. (Καθηγήτρια Γερμανικών: Γλυκερία Στεφανή).

Στο πλαίσιο της επιτυχούς συνεργασίας των δύο υπευθύνων των δομών (Ζ΄ Παιδικού Σταθμού και του ΚΔΑΠ «Φρούριο») του Δήμου Τρικκαίων, πραγματοποιήθηκαν ειδικά σχεδιασμένες δράσεις για μικρότερα παιδιά από εκπαιδευτικούς του ΚΔΑΠ. Τα παιδιά του Παιδικού Σταθμού υποδέχτηκαν τη γυμνάστρια Μαρία Μανιώτη, τη θεατρολόγο Μαρία Μπλούτσου και τον μουσικό Νίκο Πουλιανίτη, οι οποίοι με τη συμβολή τους τα ευαισθητοποίησαν, ώστε να αντιληφθούν βιωματικά τα δικαιώματά τους.

Τα παιδιά μέσα από τις δράσεις γνώρισαν τα δικαιώματα που έχουν και πρέπει να έχουν. Αποκτώντας ενσυναίσθηση μπορούν να συμβάλλουν στη προστασία των δικαιωμάτων όλων των παιδιών του κόσμουΝα αναπτύξουν την κριτική σκέψη μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις και να ενισχύσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη. Σημαντικότερο όλων ήταν να κατανοήσουν τη σημασία της ατομικής συμμετοχής στην προσπάθεια για τη διαμόρφωση ενός καλύτερου κόσμου.

Από το γραφείο Τύπου