- 3KALANEWS - https://www.3kalanews.gr -

Νίκος Καρδούλας: Οι πέντε άξονες παρέμβασης και το όραμα της ΝΔ για τον Τουρισμό

Το κείμενο που ακολουθεί περιλαμβάνεται στην ομιλία του Προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη στην 25η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων στις 18 Μαΐου 2017, την οποία η Γραμματεία Στρατηγικού Σχεδιασμού & Επικοινωνίας συνέλεξε, κωδικοποίησε και δημοσίευσε στην έκδοση των «Σημείων Αλήθειας» του Ιουνίου 2017.

Ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί το σπουδαιότερο κεφάλαιο για την ελληνική οικονομία, αφού συμβάλλει πάνω από το 20% στο Α.Ε.Π. και πάνω από 23% στη συνολική απασχόληση, αποφέρει πάνω από 13 δις € έσοδα για τη χώρα και συνεισφέρει παράλληλα στην βελτίωση της τραυματισμένης εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Η Νέα Δημοκρατία την περίοδο 2012 – 2014 ακολούθησε μια ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική για τον τουρισμό, η οποία υλοποιήθηκε σε τρία βασικά επίπεδα: Νομοθετικό, Αναπτυξιακό και Επικοινωνιακό. Κατά την περίοδο αυτή είχαμε μια θεαματική άνοδο και στις αφίξεις, αλλά και στα έσοδα από τον τουρισμό. Μια άνοδο, που όπως ήταν αναμενόμενο, συνεχίσθηκε και το 2015.

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αν και βρήκε στρωμένο έδαφος, δεν έκανε τίποτα ουσιαστικό για να προχωρήσει παραπέρα, αφού:

 

Οι πέντε άξονες παρέμβασης της ΝΔ για τον Τουρισμό είναι:

 

  1. Προσέλκυση επενδύσεων

 

Τα κίνητρα για επενδύσεις και οι ενισχύσεις είναι απαραίτητα για να αντισταθμίσουν τα φορολογικά αντικίνητρα και φυσικά το υψηλότερο χρηματοοικονομικό κόστος που αντιμετωπίζουν οι επενδυτές στην Ελλάδα. Σε αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να διασφαλισθεί η ορθολογικότερη διαχείριση όλων των κονδυλίων και των εργαλείων που διαθέτει το Κράτος για τη στήριξη των επενδυτικών σχεδίων, όπως το Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), ο Αναπτυξιακός νόμος, το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας & Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ) και φυσικά το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, που σήμερα ακόμα αποτελεί μία μεγάλη ανεκμετάλλευτη ευκαιρία για τον τουρισμό.

Ως Νέα Δημοκρατία στηρίζουμε:

 

Είναι απολύτως αυτονόητο ότι, λόγω της οικονομικής κατάστασης στην οποία έχει βρεθεί η χώρα, αυτές οι επενδύσεις πρέπει να γίνουν μέσα από μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες, ώστε να βρεθούν τα αναγκαία κεφάλαια για την υλοποίησή τους.

 

  1. Φορολογική πολιτική

 

Οι φορολογικοί συντελεστές, που εκτοξεύτηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, πρέπει να επιστρέψουν, το ταχύτερο δυνατό, σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Η νομοθετημένη επιβολή του φόρου διαμονής στα τουριστικά καταλύματα από 1.1.2018 αποτελεί έναν παράλογο φόρο. Εμείς δεσμευόμαστε για την κατάργησή του. Όπως δεσμευόμαστε και για την σταδιακή αποκλιμάκωση του Φ.Π.Α. στη διαμονή και στην εστίαση, όταν το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες.

 

  1. Χωροταξικός σχεδιασμός

Η χώρα μας σήμερα χρειάζεται επειγόντως ένα νέο χωροταξικό σχέδιο. Δεν είναι δυνατόν σημαντικά επενδυτικά σχέδια σήμερα να είναι έωλα και ευάλωτα σε οποιαδήποτε προσφυγή στο ΣτΕ, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει οργανωμένος χωροταξικός σχεδιασμός για τον τουρισμό.

Η Ελλάδα δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να ακολουθήσει το μοντέλο ανάπτυξης άλλων χωρών της Μεσογείου, το οποίο έχει οδηγήσει στην αισθητική, αλλά και στην περιβαλλοντική υποβάθμιση της ακτογραμμής της. Είναι παράλογο να εφαρμοσθούν στις νησιωτικές και άλλες παράκτιες περιοχές της χώρας οριζόντια, αποστάσεις 100 μέτρων από τον αιγιαλό. Η απόσταση από τη γραμμή αιγιαλού θα πρέπει να αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση και ανάλογα πάντα με τις τοπικές συνθήκες.

 

  1. Δημιουργία χαρτοφυλακίου προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία

 

Πρέπει να ενισχυθούν όλα τα προϊόντα που θα δώσουν στον τουρισμό μας μεγάλη προστιθέμενη αξία, όπως:

 

  1. Προβολή – προώθηση τουριστικού προϊόντος

 

O E.O.T. έχει μία μεγάλη εμπειρία στο ζήτημα αυτό, αλλά πρέπει να αλλάξει σημαντικά. Η στενή συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, μέσω, ενδεχομένως, ενός νέου σχήματος σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, αποκλειστικά για την προβολή της χώρας, είναι αυτονόητη.

 

Όσον αφορά τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα:

 

 

Το όραμα της ΝΔ είναι να γίνει η Ελλάδα το πιο δυνατό τουριστικό brand στην Ευρώπη.

 

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΔΟΥΛΑΣ

Τομεάρχης Οργανωτικού Ν.Ο. Τρικάλων