- 3KALANEWS - https://www.3kalanews.gr -

Δημόσια Επιχείρηση Ηπατοπρηξίματος* – Γράφει ο Κων/νος Ντουρτούνης

Πριν 3 χρόνια, τον Ιούνιο του ’11, προχώρησα-όπως πολλοί άλλοι- στην τοποθέτηση Φ/Β συστήματος στη στέγη  του σπιτιού μου. Για τρία χρόνια όλα κυλούσαν ομαλά. Λαμβάνονταν οι μετρήσεις, γινόντουσαν οι προσθαφαιρέσεις-τελευταία ένδειξη μείον προηγούμενη ένδειξη-και έβγαινε το αποτέλεσμα. Στην τελευταία μέτρηση, του Μαίου του 2014, παρατήρησα πως στον λογαριασμό αφαιρούνταν από την παραγωγή του Φ/Β 225 Kw.Για όσους γνωρίζουν το νούμερο είναι κάθε άλλο παρά αμελητέο αλλά σε κάθε περίπτωση η οποιαδήποτε αφαίρεση δεν  δικαιολογείται από πουθενά. Έστειλα άμεσα ερώτημα στη ΔΕΗ μέσω της φόρμας επικοινωνίας που υπάρχει στην ιστοσελίδα της-περιμένω ακόμη απάντηση. Τηλεφώνησα στο 11770. Η κυρία που απάντησε προσπαθούσε να απαντήσει με εικασίες του στυλ «μήπως είναι αυτό;», «μήπως ισχύει εκείνο;» στο ερώτημά μου γιατί αφαιρέθηκαν  225 Kw.Της εξήγησα πως δεν τηλεφώνησα σε μαντείο αλλά στην Επιχείρηση Ηλεκτρισμού και αναζητώ και απαιτώ ξεκάθαρη απάντηση και όχι χρησμούς. Με παρέπεμψε στο τοπικό κατάστημα και δη στο λογιστήριο. Μίλησα μαζί τους μου είπαν επί λέξει «η ΔΕΔΔΗΕ άλλαξε δίκτυο και τα έχει κάνει μπάχαλο. Θα το διορθώσω αμέσως». Μία εβδομάδα μετά φτάνει ο νέος-δεύτερος στη σειρά-λογαριασμός. Το ίδιο λάθος, η ίδια αφαίρεση των 225 Kw. Επικοινωνώ ξανά με το 11770. Νεαρός αυτή τη φορά αλλά οι απαντήσεις ίδιες. Μήπως έτσι, μήπως αλλιώς. Ζητάω ρητά και κατηγορηματικά υπεύθυνο. Δεν ξέρει ποιον να μου δώσει. Μου δίνει δύο(2) τηλέφωνα της ΔΕΔΔΗΕ στην Αθήνα. Δεν απαντά κανένα. Τηλεφωνώ ξανά στο τοπικό κατάστημα. Από το λογιστήριο μου λένε-το λογικό- «ό, τι μέτρηση μας δίνουν αυτή αποτυπώνουμε στο λογαριασμό. Δεν ξέρουμε γιατί σας αφαιρούν Kw.Ελάτε καλύτερα στο κατάστημα».Πηγαίνω. Πρώτα στο λογιστήριο. Μου βγάζουν ανάλυση και με στέλνουν στον υπεύθυνο-με τον οποίο είχα πικρή εμπειρία από την εποχή της σύνδεσης τόσο του ρεύματος στο σπίτι όσο και του Φ/Β. Τον καλημερίζω και αρχίζω να του περιγράφω το ζήτημα. Δεν με κοιτά. Περιμένω 5 λεπτά!! Αποφασίζει κάποτε να μου μιλήσει για να πει «Εγώ τι θες να σου κάνω; Δεν ξέρω από αυτά». Βρίσκουμε αυτόν που ξέρει (Α.Π. τα αρχικά του. Τα πλήρη στοιχεία τόσο αυτού όσο και του προϊστάμενου στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.) Έχει κάνει μάλιστα ο ίδιος ή το συνεργείο του την καταμέτρηση. Μου λέει κάτι για «εισερχόμενα και εξερχόμενα» που καταγράφονται στον μετρητή του Φ/Β. Του εξηγώ πως 3 χρόνια δεν είχαμε άλλο περιστατικό και μου απαντά «ε, ίσως να κάναμε  λάθος και να χρεώθηκαν κάποια στιγμή μαζεμένα 3 χρόνια». Δεσμεύεται να το δει. Μου τηλεφωνεί την επόμενη μέρα και μου λέει πως το κοίταξε και πως όντως η ένδειξη που είδε -και την οποία αφαιρούσε-ήταν διαφορετική. Αρχίζω να καταλαβαίνω την γκάφα του. Πρώτα όμως του εξηγώ πως ,μετά από επικοινωνία με τον κατασκευαστή του συστήματος έλαβα τη ρητή διαβεβαίωση πως η κατανάλωση ενέργειας του Φ/Β αφενός είναι αμελητέα αφετέρου καταγράφεται από τον μετρητή κατανάλωσης του σπιτιού και ΟΧΙ από αυτόν του Φ/Β. Μάλιστα τον ρωτάω,  ακόμη και αν όντως-που δεν-το Φ/Β κατανάλωσε αυτή την ενέργεια με ποια λογική αφαιρείται από την παραγωγή-που σημαίνει 225χ0,55 ευρώ-και δεν προστίθεται στη γενικότερη κατανάλωση-όπου 225χ0,09;; Δεν ξέρει να μου απαντήσει και πιθανολογεί-και αυτός-ότι είναι θέμα σύμβασης. Του ξεκαθαρίζω πως η σύμβαση ΔΕΝ λέει τίποτα τέτοιο και ορίζει ξεκάθαρα πως ο υπολογισμός του ποσού γίνεται με αφαίρεση της προηγούμενης από την τελευταία ένδειξη δίχως αστερίσκους και υποσημειώσεις. Τον ρωτάω αν αφαιρεί την ένδειξη L1 και μου λέει πως «ναι, αυτή την ένδειξη αφαιρούμε από ΟΛΟΥΣ». Του εξηγώ λοιπόν πως η ένδειξη αυτή-όπως και οι ενδείξεις L2,L3 όπου εμφανίζονται-μετράνε την ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ ΤΑΣΗ του ρεύματος. Έκπληκτος μου απαντάει «Τι;; Το L1 μετράει τάση;; Σίγουρα;;». «Σίγουρα». «Καλά θα το κοιτάξω». Επικοινωνώ μαζί του μετά από 4 ημέρες-μεσολαβούσε τριήμερο Αγίου Πνεύματος- και μου λέει πως έχει κάνει όντως λάθος, έχει δώσει διόρθωση και μάλλον θα εκδοθεί νέος λογαριασμός. 23/06 φτάνει στο mail μου η ειδοποίηση της έκδοσης. Ξανά το ίδιο λάθος!!! Ξανά μήνυμα στη φόρμα επικοινωνίας-ακόμη δεν απαντήθηκε το πρώτο βέβαια-ξανά τηλέφωνα στο 1170, ξανά «δεν ξέρω πως και τι, μήπως έτσι μήπως γιουβέτσι». «Υπάρχει κάποιος υπεύθυνος να μιλήσω μαζί του;;». «ΟΧΙ». 24/07 τηλεφωνώ στο τμήμα καταμέτρησης στα Τρίκαλα(2431027262). Με διαβεβαιώνουν πως αυτοί έχουν δώσει τη διόρθωση, δεν γνωρίζουν γιατί βγήκε πάλι λάθος και με παραπέμπουν στη ΔΕΗ(2431027263). 3 ώρες τώρα προσπαθώ να επικοινωνήσω αλλά το τηλέφωνο έχει βλάβη. Δεν ξέρω τι θα συμβεί. Δεν περιμένω να δω την κατάληξη για να γράψω αυτό το κείμενο. Πρέπει να γραφτεί τώρα, πάνω στη φόρτιση της στιγμής και όχι να αφεθεί να ξεθυμάνω με ενδεχόμενη διευθέτηση του ζητήματος. Ο λόγος απλός. Ώρες χαμένες πάνω από ένα τηλέφωνο ή σε κάποια γραφεία, απίστευτος εκνευρισμός, διαπίστωση για μια ακόμη φορά της ασχετοσύνης και του ωχαδερφισμού που διακρίνει πολλούς σ’ αυτή τη χώρα. Εγώ ήμουν παρατηρητικός και αρκετά «παλαβός» ώστε να επιμένω. Επιτέλους κανείς δεν έχει δικαίωμα να παίζει με τα νεύρα μας και την ψυχική μας ηρεμία. Όσοι δεν μπορούν να κάνουν την απλή, απλούστατη δουλειά τους ας πάνε σπίτια τους. Και χωρίς παχυλά εφάπαξ και υπέρογκες συντάξεις.

(* «Ποιητική αδεία» για το μας έπρηξαν το συκώτι)

 

Υ.Γ. Αφού η ΔΕΗ δεν απαντούσε-λόγω βλάβης-ξανατηλεφωνώ στην καταμέτρηση. «Ε, αν έχει βλάβη τι θέλετε να σας κάνουμε; Εμείς είμαστε άλλο τμήμα, ανεξάρτητο. Εμείς είμαστε η ΔΕΔΔΗΕ. Αυτοί είναι ΔΕΗ ,κατάστημα. Εμείς αυτό που ήταν να κάνουμε το κάναμε. Δώσαμε διόρθωση»(Πόντιοι Πιλάτοι οι τύποι) Της απαντώ πως όντως ό,τι ήταν να κάνουν το κάνανε δηλαδή το λάθος που με ταλαιπωρεί 1 μήνα και που μόνο με τις δικές μου ενέργειες αναγνώρισαν καθώς οι ίδοι δεν ξέρανε τι τους γίνεται. Τους ενημερώνω επίσης πως θα δημοσιεύσω την ιστορία. Απάντηση. «Κάντε ό,τι καταλαβαίνετε. Αν εσείς είστε αλάθητος…Ένα λάθος έκανε το παιδί που μέτρησε. Να το κρεμάσουμε;;» Της εξηγώ πως το παιδί ΔΕΝ έκανε απλά ένα λάθος αλλά ΔΕΝ ξέρει να κάνει την απλή δουλειά του, δηλαδή να μετρά-εκτός και αν στις τάξεις της ΔΕΗ ενέργεια και τάση εξισώνονται. Σα να λέμε αφαιρώ μήλα από χταπόδια αλλά η πράξη στέκει. Η επική απάντηση. «Εργολάβος έκανε τη μέτρηση. Να τα δείτε εσείς αυτά που θέλατε ιδιώτες». Κλείνω το τηλέφωνο. Ε,λοιπόν ουδέποτε ήθελα ιδιώτες. Μέχρι σήμερα!!!!

 

Κωνσταντίνος Ντουρτούνης

Χειρουργός Οδοντίατρος